ביטוח בריאות פרטי VS קופות חולים - iod

ביטוח בריאות פרטי VS קופות חולים

ביטוח בריאות

יוסי בן עוליאל יוסי בן עוליאל 25/02/2020

ביטוח בריאות פרטי VS קופות חולים 

למה לי ביטוח בריאות פרטי כשאני מבוטח דרך קופת החולים והביטוח המשלים?

חשוב שנבין את מגוון הרבדים של כיסויי הבריאות העומדים לרשותנו, החל בכיסויי הבסיס של קופת חולים שיש לכל אזרח ישראלי, דרך הביטוחים המשלימים שמציעות אותן קופות חולים ועד לביטוח בריאות פרטי בחברות הביטוח השונות.

רובד ראשון – ברמה הבסיסית, לכולנו קיימת אפשרות לקבלת שירות רפואי דרך קופות החולים, על זכות זו אנו משלמים מס בריאות דרך תלוש השכר (4.45% מהשכר) או ישירות מול ביטוח לאומי.

כך או כך אין לנו זכות להחליט, מדובר בביטוח חובה לכל אזרח בישראל.

רובד שני הינו השב"ן (=שירותי בריאות נוספים) שמציעות קופות החולים כדוגמת:

מכבי זהב/שלי, כללית מושלם/פלטינום, לאומית כסף/זהב , מאוחדת עדיף/שיא

הרובד הזה מתחלק ל-2 –

חלק ראשון –שיפור רמת הכיסויים והשירותים הרפואיים המוצעים בבסיס של הקופ"ח. למשל, ניתוח באופן פרטי עם השתתפות עצמית במקום בציבורי, תקרות גבוהות יותר בטיפולים, הקטנת השתתפויות עצמיות ועוד.

חלק שני – ע"פ רוב, מסתכם בלייף סטייל, כגון טיפולי שיניים, מדרסים, אסתטיקה וכו'. חשוב לשים לב כי בחלק מהקופות חולים, סל ההיריון נכנס גם כן בחלק השני ולכן חשוב לבדוק כל מקרה לגופו.

חשוב לציין כי כל הכיסויים המוצעים דרך קופות החולים והביטוחים המשלימים שלהן, להלן רובד ראשון ורובד שני על שני חלקיו, כפופים כולם לתקציב הבריאות השנתי שמקבלים מהאוצר.

במילים אחרות, התקציב מוגבל וכל טיפול חדשני ויקר ו/או תרופה שמוגדרת בזמן נוכחי כפטנט ועולה עלויות אסטרונומיות, מפאת תקציב לא תיכלל בסל הבריאות ככל הנראה לעולם.

רובד שלישי – ביטוח בריאות פרטי

בהתחשב במגבלות התקציב של קופות החולים והביטוחים המשלימים, נולד הצורך בישראל להחזיק בנוסף לקופת החולים והשב"ן, גם בביטוח רפואי פרטי, אותו מציעות חברות הביטוח הפרטיות.

החכמה היא להבין מה יש לנו, מה חסר לנו ואיך משלבים בין קופת החולים לבין הביטוח הפרטי. כל זאת, כמובן, בהתאמה לצרכיו האינדיבידואליים של האדם הספציפי. כך בעצם נימנע מתשלום עודף בגין כיסויים חופפים (כפל ביטוח).

כפל ביטוח הוא מצב בו אנו משלמים עבור כיסויי בריאות ב-2 מקומות (חברות ביטוח שונות ו/או חברת ביטוח וקופ"ח) וביום תביעה, נקבל מענה רק מגורם אחד. משמע, שילמנו פעמיים וקיבלנו רק פעם אחת.

לכן, כשניגשים לרכישת ביטוח בריאות פרטי, מתחילים לפני הכול בבחינת הכיסויים שלא כלולים בקופות החולים בכלל:

תרופות מחוץ לסל, השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל.

אלו פרוצדורות רפואיות מצילות חיים שמגיעות לעלויות של עשרות ומאות אלפי שקלים, שלא יכוסו דרך הביטוחים המשלימים של הקופות חולים, להוציא מקרים חריגים.

כיסויים אלו בחברות הפרטיות יעלו עשרות שקלים בחודש בלבד לאדם בוגר ושקלים בודדים לילד.

מעבר לכיסויים מצילי החיים, חברות הביטוח מציעות גם כיסויים נוספים כגון: כיסויי הריון , כיסויים מיוחדים לילדים (טיפולים שלא מכוסים בקופות), ייעוצים עם רופאים פרטיים, רפואה משלימה ועוד.

 

 

כיום בישראל קצת יותר מ- 80% מהאוכלוסייה מחזיקים בביטוחי בריאות פרטיים, בנוסף למה שקיים להם בקופות החולים (חלק גדול מהאוכלוסייה מקבל דרך מקום העבודה ביטוח בריאות פרטי והחלק האחר משלם עליו באופן פרטי).

מסקרים רבים בתחום ביטוחי הבריאות נמצא כי לרוב המוחלט של המובטחים אין באמת מושג האם הם משלמים ביטוחים כפולים, מה מגיע להם ביום הדין ולמי עליהם לפנות על מנת למצות את זכויותיהם. על כן, חשוב ומומלץ להיוועץ באנשי מקצוע בתחום שיכולים למפות בפנינו את מפת הבריאות בישראל ולהתאים לנו את הכיסויים הנכונים והמשתלמים ביותר עבורנו.

IOD היא סוכנות ביטוח דיגיטלית, שעובדת מול חברות הביטוח הגדולות בשוק ומתמחה בניתוחי תיק ביטוחי ופנסיוני, טיפול בכפילויות ביטוח, הוזלת עלויות ובדיקות מעמיקות בנוגע לזכאות ביום הדין וטיפול מלא בתביעה ללא כל עלות מצד המבוטח.

אנו מאמינים במקצועיות וביושרה שלנו ולכן מוכנים לבדוק כל תיק ללא עלות או התחייבות מצדכם.

ניתן להשוות חברות בקליק ולראות את מחירי ביטוח הבריאות במחשבון הבא:




    רוצה לתאם שיחה?

    ישי שוקרון
    תאם שיחה

    מחכים לשמוע ממך, נשמח לעזור

    1700-555-786
    דילוג לתוכן